Ik organiseer graag zelf een workshop!


Wil je graag ook zelf eens een workshop organiseren voor jouw collega's, vrienden en vriendinnen?  Wil je dat graag toch op een professionele manier omkaderd zien, zodat de deelnemers er zeker wat van opsteken, maar toch ook een hele leuke avond beleven?  Wil je de trotse blikken in hun ogen zien, wanneer ze door de juiste begeleiding en het gebruik van de juiste materialen, met een prachtcreatie naar huis gaan?  Lees dan zeker verder hoe zo'n workshop en de organisatie ervan bij Bloemstukje.be praktisch in zijn werk gaat.


Keuze van het bloemstukje


De eerste stap is het kiezen van het bloemstukje dat zal worden gemaakt.  Dit zal afhangen van het thema, de persoonlijke smaak van jouw en de deelnemers, de tijd van het jaar, en alle andere specifieke wensen op gebied van kleuren en stijlen.

Bloemstukje.be kan hierbij wel een voorstel doen, of maakt een selectie waaruit kan worden gekozen.


Bepalen van de datum en locatie


Eens er beslist is welk bloemstukje we gaan maken, leggen we een datum en locatie vast.  Deze datum wordt bij ons in optie gehouden gedurende 2 weken.  Zo heb je ruim de tijd om te polsen naar de interesse bij uw collega's of vrienden om deel te nemen aan deze leuke activiteit.  Om jou daarin te ondersteunen wordt een professioneel ontwerp van flyer/affiche gemaakt die je kan gebruiken om jouw activiteit te promoten.  Hiervoor bezorg je ons alle gegevens qua locatie, datum, aanvangsuur, mogelijkheden tot inschrijving,...

Indien er voldoende interesse is, wordt de datum door ons definitief vastgelegd.

Het definitieve aantal deelnemers, vernemen wij dan graag ten laatste 1 werkdag op voorhand, zodat wij alle nodige materialen kunnen aankopen.

 

Om jou een beetje op weg te helpen in het kiezen van de juiste datum, bieden we jou hieronder de mogelijkheid om de kalender met feestdagen voor 2019 te raadplegen via onderstaande knop.


Aantal deelnemers


Wat het aantal deelnemers betreft, vragen wij om minimum 8 deelnemers per workshop te hebben.  Is de workshop een eerste in een reeks, dan zijn wij ook bereid te starten met een kleinere groep om het concept binnen jouw vriendenkring, bedrijf of vereniging te introduceren.  Om alles praktisch haalbaar te houden, raden wij aan het maximaal aantal deelnemers te beperken tot 20. 


Formule en kostprijs


De formule die wij standaard aanraden is de all-in formule, waarbij alle benodigde materialen door ons worden voorzien.  Dit biedt tal van mogelijkheden voor zowel jij als organisator, maar ook voor de deelnemers.  Zij beschikken steeds over het correcte materiaal om een optimaal resultaat te bereiken.  Bovendien werken wij enkel met 1ste keus bloemen, rechtstreeks van de groothandel, en dus dagvers.  Wij werken ook enkel met het steekschuim van het merk OASIS om een optimale kwaliteit en houdbaarheid van de bloemstukken te garanderen.

 

De kostprijs van de workshop wordt in grote mate bepaald door het bloemstukje dat zal worden gemaakt.  Een workshop is reeds mogelijk vanaf € 29 per persoon, BTW inbegrepen.  Indien je als organisatie zelf een deel van de kostprijs voor eigen rekening neemt, kan je het voordeliger aanbieden (bijvoorbeeld een prijs opstellen voor leden en niet-leden van jouw vereniging).

 

Een bijkomende factor in de prijsberekening zijn de vervoerskosten.  Deze worden berekend aan € 0.35 per kilometer (ex. BTW), te rekenen vanaf Wondelgem (Gent).  In de regio Gent zelf worden geen vervoerskosten aangerekend.  Vanaf 12 inschrijving worden er nergens in Vlaanderen vervoerskosten aangerekend.

 


Hoe inschrijven?


Voor de inschrijving, werken wij bij voorkeur met één gezamelijke lijst.  Dit wil zeggen dat de organisator zelf de lijst bijhoudt van de inschrijvingen.  Indien gewenst nemen wij de workshop uiteraard ook graag op in het overzicht op de website, met daaraan gekoppeld de mogelijkheid om on line in te schrijven.  Alle on line inschrijvingen worden dan ook meteen gemeld bij de organisatie, zodat er op één lijst kan worden verdergewerkt.

Op het ontwerp van de flyer/affiche, komen de gegevens te staan van de organisatie.


Hoe verloopt de workshop praktisch?


Wanneer de inschrijvingen gedaan zijn, en het definitieve aantal deelnemers gekend is, worden door ons alle benodigde materialen aangekocht.  Op datum van de workshop komen wij bij jou langs op de gekozen locatie, een half uur voor aanvang van de workshop om alles klaar te zetten.

 

De bloemen worden op voorhand voorbereid, dit wil zeggen, de bladeren en eventuele doornen worden verwijderd, om zo vlot te kunnen werken met een minimum aan afval.

 

De workshop wordt gegeven, met bij aanvang steeds een herhaling van een aantal basistechnieken.  Er wordt door de lesgever ook ter plaatse een bloemstuk gemaakt, zodat iedereen stap voor stap kan meevolgen.

 

Na afloop van de workshop worden alle creaties gefotografeerd.  Deze foto's worden door ons nabewerkt en digitaal doorgestuurd naar de organisator van de workshop.

 

Alle afval wordt door ons terug meegenomen.


Betaling van de workshop


De betaling van de workshop gebeurt in samenspraak met de persoon die het organiseert.  Normaal gezien gebeurt de betaling op de dag van de workshop zelf, bij aanvang van de workshop door elke deelnemer apart.  Betaling is mogelijk in contanten of met Bancontact.

Bij groepsworkshops en teambuildingactiviteiten voor bedrijven, kan de betaling gebeuren via overschrijving.


Ok, ik ga ervoor!


Gelijk heb je, wat is er nu leuker dan een gezellige en tevens leerrijke activiteit te organiseren en zo gezamelijk jullie creatieve kant verder te ontwikkelen.  En wie wil er nu geen prachtige fleurige creatie in huis hebben? 

 

Vertel ons over jouw project via ons contactformulier, en wij contacteren jou van zodra we jouw bericht ontvangen hebben.

 

Graag tot binnenkort!